Thursday, April 24, 2014

Çikolatalı Kapkek





cikolatali kapkek 1
Ben kapkekin yumuşak, nemli olanını severim. Ben de severim ben de diyorsanız tarif aşağıda :)) Aşağıdaki malzemelerle 14 tane kapkek çıkıyor.

Malzemeler:

3 yumurta

1 su bardağı şeker

50 gram yumuşak tereyağı

1 su bardağı süt

3 kaşık portakal marmelatı

Yarım su bardağı nişasta

1,5 su bardağı un

1 paket kakao

1 vanilya

1 kabartma tozu

1 çay kaşığı karbonat

1 portakal kabuğu rendesi

Üzerine:

 150 gram kuvertur çikolata

150 ml krema

Yapılışı: Fırını 180 derecede ısıttım. Yumurtaları şekerle birlikte şeker eriyene kadar çırptım. Sırasıyla yukarrıdaki malzemeleri ekledim. Küçük kapkek kapsüllerinin 3/4'üne kadar doldurdum. Bir dahaki sefere yarısına kadar dolduracağım, çok kabarıyor hamur. Isınmış fırında 25-30 dakika kadar batırdığım kürdan kuru çıkana kadar pişirdim. Üzerini süslemek için kremayı ısıttım ve küçük doğradığım çikolataları içinde erittim. Soğuyan keklerimi birer kaşık ganajla kapladım.


cikolatali kapkek 2


Aslında üzerine bademli krokan yapmaya çalıştım ama başarısız oldu malesef, o yüzden krokan tarifini paylaşmıyorum..


No comments:

Post a Comment